Огляд цифрового піаніно Casio AP-470

Дата: 17.12.2018

Сучасні цифрові комп’ютерні технології впевнено увійшли в наше життя. Замість друкарських машинок ми користуємось комп’ютерними програмами, робимо фотографії не на плівці, а на картах пам’яті, замість касетного магнітофона слухаємо цифрові файли і т.д.

Не оминули  цифрові технології і музичну сферу, в тому числі класичну. Зокрема, цифрові фортепіано все частіше використовуються замість акустичних, у тому числі і в музичних школах. Водночас, слід зазначити, що на сьогоднішній день технології цифрових фортепіано переживають бурхливий розвиток і продовжують удосконалюватись з кожним роком. Як наслідок - на ринку одночасно присутні різні покоління інструментів, музичні властивості яких сильно відрізняються.

На жаль, з рекламної інформації продавців та виробників фактично неможливо скласти реальну картину, оскільки майже вся продукція подається в них як “революційна”, “висококласна” і т.д. Ще більша плутанина може виникнути при орієнтації на ціновий фактор: сучасніші та досконаліші інструменти дуже часто коштують дешевше, ніж технічно та музично менш досконалі моделі. Крім того, на ціну можуть сильно впливати другорядні характеристики, дизайн, маркетингові моменти та інше.

Звук

Це вже третє покоління архітектури AіR - найсучаснішої звукової технології (а точніше — цілого комплексу технологій), яка дозволяє створювати цифрові інструменти, які за своїм звучанням, і головне — реагуванням на виконавця - як мінімум не поступаються, а за багатьма характеристиками — перевершують акустичні аналоги.

В чому принципова відмінність AiR-інструментів від інших?

Більшість нинішніх цифрових фортепіано досі робляться за технологією, яка застосовується ще з 80х років минулого століття і зветься семплуванням (від англ. sample - зразок). Принцип її роботи простий. Звуки реальних інструментів (так звані семпли) заздалегідь записуються до пам’яті інструмента, і при ударі по клавішах відтворюються, фактично як у плеєрі (англійською навіть існує термін rompler – від ROM player). На перший погляд, це виглядає плюсом, адже ми чуємо звук справжнього інструмента, наприклад, рояля або гітари. Часто виробники в рекламних буклетах підкреслюють цей момент, звертаючи увагу потенційного покупця на просунутість оригінального інструмента, з якого записувався звук, та високу якість самого запису.

Але є один “маленький” нюанс, який дощенту ламає цю ідилію: живий інструмент — не плеєр. Він не звучить сам по собі, звук народжує той, хто грає на цьому інструменті. При цьому кожна нота звучить не так, як попередня. Акорд звучить не так, як сума нот, які до нього входять. Адже людина грає не механічно, а вкладає у гру власні відчуття, інтонації. Навіть не усвідомлюючи цього, ми граємо щомиті трохи по-іншому, відбиваючи в характері звучання ці самі відчуття та інтонації. Власне, досконалість інструмента визначається його здатністю відтворити більший, глибший і делікатніший спектр тембрів та інтонацій.

AiR – це комплекс технологій, який замість механічного відтворення записаних звуків створює звук прямо під час гри. По суті, AiR-рояль — це такий же фізичний живий рояль, тільки віртуальний, в якого струни, молоточки, дека, корпус і т.д. працюють у віртуальному світі.

Моделювання звуку в реальному часі усуває головний недолік всіх цифрових фортепіано — неприродну тембральну одноманітність, неможливість виконавця впливати на характер звучання.

Варто зазначити, що наявність віртуального звукового движка відкриває нові, набагато  підвищені вимоги до всіх інших основних компонентів інструмента — клавіатури, педалей, корпуса, акустичної системи. Тому в Casio АР-470 кожен з цих компонентів виконаний на значно вищому рівні, ніж у конкурентів. Розглянемо ці компоненти детальніше.

Клавіатура

Як і інші представники AiR-сімейства, AP-470 оснащений 14-бітною 3-сенсорною клавішною механікою з поверхнею Ivory Touch.

3-сенсорна механіка, у порівнянні зі звичайною 2-сенсорною, дозволяє значно точніше і швидше реагувати на дії виконавця (класичний приклад — техніка швидкої репетиції).

Втім, якщо 3-сенсорну механіку можна нерідко зустріти і у конкурентів (щоправда, лише в  значно дорожчих моделях), то 14-бітна точність — це унікальна особливість клавіатур для фортепіано на базі AiR.

Що означає “14-бітна точність”? Власне, це кількість градацій сили/швидкості удару, які здатні розпізнати клавіші. Сьогодні всі цифрові інструменти оснащаються стандартною 7-бітною механікою, яка здатна розрізнити 127 градацій сили удару по клавішах. Цього цілком вистачає: людський слух, навіть дуже тонкий, не помічає цієї ступінчатості у гучності нот.

Але у випадку з AiR цього недостатньо! Адже движок AiR – це фактично живий фізичний інструмент, тільки віртуальний. А у живому, справжньому роялі сила та швидкість удару по клавішах радикально впливає на характер звучання кожної ноти. Тому всі AiR-моделі комплектуються набагато точнішою 14-бітною механікою, яка розпізнає вже не 127, а понад 16 тисяч градацій удару.

14-бітна механіка — це далеко не тільки точніші сенсори. Це — на порядок вища точність розваговки клавішних молоточків, ніж в інших цифрових фортепіано, це новітні матеріали і надзвичайно висока якість зборки. Все це — для того, щоб Ви змогли через Ваші відчуття розкрити цілий всесвіт відтінків Вашої гри.

Як невеликий, але важливий додатковий штрих — поверхня клавіш Ivory Touch, яка імітує відчуття та фактуру слонової кістки. І ще одна особливість — на клавішах практично не залишається потертостей, і вони виглядають майже як нові навіть після тривалого користування.
 

>>> Увага! Діє спеціальная акційна пропозиція на цифрове піаніно Casio AP-470. Обов'язково уточнюйте всю додакову інформацію у наших менеджерів! 095 7173767 або 098 1914908

Педалі

Педалі — ще один механізм, з яким ми взаємодіємо при грі на фортепіано, в 99% випадків це, звичайно, педаль сустейна. В AiR-інструментах педаль сустейна теж не проста. Головна її відмінність — це безступінчасте педалювання.

Згадаймо, як працює педаль в акустичному роялі. В нормальному стані струни заглушені притиснутими до них повстяними демпферами. Коли ми натискаємо клавішу, демпфер підіймається, дозволяючи струні коливатись після удару молоточка, коли відпускаємо — демпфер знову притискає струну. При натисканні педалі сустейна всі демпфери підіймаються, дозволяючи струнам коливатись, поки ми не відпустимо педаль (або коливання самі не згаснуть).

Справа в тім, що в цифрових інструментах педаль сустейна фіксує лише 2 або 3 положення. Два основні положення: педаль натиснуто - демпфери піднято, педаль відпущено - демпфери опущено. У більш просунутих моделях додається третє положення — півпедаль, коли демпфери притиснені до струн лише злегка.

Для цифрового фортепіано на семплах цього достатньо. Педаль натиснено — звук триває, педаль відпущено — звук зникає. Педаль натиснено наполовину — звук приглушений наполовину. Але ж у живому фортепіано (як в акустичному, так і в AiR-інструменті) педалювання — це безліч можливостей для виразності, інтонування, текстури. Притискаючи з різною силою і на різний час демпфери до струн (в AiR – віртуальні демпфери до віртуальних струн), можна “на льоту” змінювати характер звуку. Тому Casio AP-470 оснащується педаллю сустейна, в якій замість простих контактів стоїть потенціометр, який визначає точне положення педалі — а відтак і демпферів. AiR-движок у реальному часі реагує на найменші зміни положення педалі, як ідеально доглянутий висококласний акустичний рояль. Щоб уявити ретельність моделювання, можна навести такий приклад: віртуальні демпфери “встановлені” з деяким нахилом до поверхні струн і здатні трохи раніше гасити верхні ноти, ніж нижні.

Корпус та акустична система

Якщо в більшості цифрових фортепіано їхній корпус та стойка відіграють лише конструкційну роль, то в Casio AP-470 вони беруть активну участь у створенні звуку, як фізичне продовження віртуального движка AiR. Корпус та стойка AP-470 виготовлені з особливого резонансного матеріалу на основі деревних волокон, і ретельно спроектовані, як особливо зазначає CASIO, за участю європейських фортепіанних майстрів. Форма корпусу, товщина стінок, розташування динаміків — все покликане збагатити і без того багатий звук новими обертонами та нюансами.

Примітна особливість корпуса Casio AP-470 — акустична кришка. Її регулювання змінює резонанс та просторовий розподіл звуку приблизно так, як в акустичному роялі.

Автор тексту мав змогу наживо переконатись у дієвості цієї системи. Слухаючи AP з заплющеними очима, складається враження, що звук виходить зі справжнього великого рояля. На слух чітко відчувається розташування кожного молоточка, поширення звуку у великому рояльному корпусі, відбиття його від рояльної кришки.

Моделювання концертних залів

Ще одна унікальна особливість AP 400-ї серії — моделювання акустичного простору чотирьох кращих концертних майданчиків світу. Адже приміщення, в якому звучить рояль, здатне додатково розкрити, збагатити або навпаки - затиснути і спростити звучання. Ця система органічно доповнює AiR-движок.

Для її створення проводились ретельні акустичні виміри в реальних концертних залах, таких як Берлінська філармонія або знаменита Мельбурнська опера. На відміну від звичайного ревербератора, яким сьогодні оснащується чи не кожне цифрове фортепіано, система в реальному часі прораховує поведінку звукових хвиль у залі, їхнє відбиття та згасання. Різниця зі звичайним ревербератором дуже помітна на слух, настільки, що часом може здаватись, що при її увімкненні починає звучати інший, ще досконаліший інструмент.

Новий Casio AP-470 — це, без перебільшення, видатне фортепіано з надзвичайно живим звучанням і рекордними характеристиками, який увібрав у себе найпрогресивніші напрацьовки сучасного фортепіанобудування. За сукупністю характеристик у нього фактично немає конкурентів, а завдяки крупносерійному виробництву рекомендована роздрібна ціна AP-470 (1100 євро) залишилась на порівняно невисокому рівні.

Автор: Сергій Оголівець

Категорія: цифрові піаніно Casio

Оставить комментарий

Автор:

Текст комментария: Внимание: HTML не поддерживается! Используйте обычный текст.

Введите код с картинки: